Wybuch salmonelli związany z żywym drobiem z wylęgarni wysyłkowej

Epidemie zakażeń ludzkiej salmonelli są coraz częściej związane z kontaktem z żywym drobiem, ale skuteczne środki kontroli są nieuchwytne. W 2005 r. Grupa ludzkich zakażeń salmonellozą Montevideo o rzadkim wzorze na elektroforezie żelowej w impulsowym polu (szczep epidemii) została zidentyfikowana przez PulseNet, krajową sieć podtypów. Metody
We współpracy z agencjami zdrowia publicznego i zdrowia zwierząt, przeprowadziliśmy wieloetapowe dochodzenia obejmujące wywiady z pacjentami, śledzenie śledztwa i testy środowiskowe w wylęgarni wysyłkowej powiązanej z epidemią w celu zidentyfikowania źródła infekcji i zapobiegania dodatkowym chorobom. Przypadek został określony jako infekcja wywołana epidemią w latach 2004-2011.
Wyniki
Od 2004 do 2011 roku zidentyfikowaliśmy 316 przypadków w 43 stanach. Mediana wieku pacjenta wynosiła 4 lata. Wywiady zakończono u 156 pacjentów (lub ich opiekunów) (49%), a 36 z nich (23%) było hospitalizowanych. Wśród 145 pacjentów, dla których dostępne były informacje, 80 (55%) miało krwawą biegunkę. Informacje na temat kontaktu z żywym młodym drobiem były dostępne dla 159 pacjentów, a 122 z tych pacjentów (77%) zgłosiło taki kontakt. Wylęgarnia wysyłkowa w zachodnich Stanach Zjednoczonych została zidentyfikowana w 81% śledzących powrotów, a szczep epidemii został wyizolowany z próbek pobranych w wylęgarni. Po interwencjach w wylęgarni liczba infekcji ludzkich zmniejszyła się, ale transmisja była kontynuowana.
Wnioski
Zidentyfikowaliśmy przedłużający się wieloetapowy wybuch salmonellozy, dotykający głównie małe dzieci i związany z kontaktem z żywym młodym drobiem z wylęgarni wysyłkowej. Interwencje przeprowadzane w wylęgarni zmniejszyły, ale nie wyeliminowały związanych z nimi infekcji u ludzi, co świadczy o trudności w wyeliminowaniu przenoszenia salmonelli z żywego drobiu.
Wprowadzenie
Niefałszowe infekcje salmonellą wiążą się ze znaczną zachorowalnością i śmiertelnością w Stanach Zjednoczonych, z szacunkową liczbą miliona chorób, 19 000 hospitalizacji i 370 zgonów rocznie. Chociaż większość tych zakażeń jest przenoszona drogą pokarmową, salmonellozę można również uzyskać poprzez kontakt ze zwierzętami. włączając żywy drób (np. kurczęta, kaczki, gęsi i indyki) .2-8 Drób może zostać zarażony salmonellą poprzez infekowanie ptactwa z różnych źródeł, przenoszenie wertykalne z zakażonych kur lub skażony pokarm.9 Żywy drób zakażony Salmonella zazwyczaj wydaje się być zdrowa, ale może sporadycznie zrzucać bakterie, co sprawia, że pobieranie próbek pojedynczych ptaków jest niewiarygodnym sposobem ustalenia, czy ptaki niosą lub zrzucają bakterie (dane niepublikowane)
[przypisy: przeszczep chondrocytów, ambroksol, Wąsonogi ]