Wybuch salmonelli związany z żywym drobiem z wylęgarni wysyłkowej AD 3

Państwowe i lokalne agencje zdrowia publicznego w Colorado przeprowadziły wywiady z pacjentami; wszystkie trzy zgłoszone narażenie na kurczęta lub kaczuszki zakupione w sklepach paszowych dla zwierząt rolnych w tygodniu poprzedzającym wystąpienie choroby. Zapytania do PulseNet, krajowej sieci podtypów molekularnych do nadzoru nad chorobami przenoszonymi przez żywność, 11 wskazały, że w 2005 r. Szczep epidemii został wyizolowany z pięciu innych osób w czterech stanach (Kansas, Nowy Jork, Oklahoma i Teksas). Aby uzyskać historyczne spojrzenie na wystąpienie szczepu epidemii, przeszukiwaliśmy bazę danych PulseNet dla izolatów, które zostały zgłoszone w latach 1999-2004. Spośród 1901 izolatów salmonelli Montevideo zgłoszonych w tym okresie, tylko 5 (0,3%) zostało zidentyfikowanych jako epidemia szczepu, co czyni ten rzadki wzór PFGE. Nadzór i badanie epidemiologiczne
W ramach rutynowego nadzoru izolaty salmonelli od osób chorych były serotypowane i podtylkowane przy użyciu PFGE w państwowych i lokalnych laboratoriach zdrowia publicznego, a wyniki zostały przesłane do PulseNet. Przypadek został określony przez próbkę kliniczną dającą szczep wirusa salmonello Montevideo i przesłaną do bazy danych PulseNet w okresie od stycznia 2004 r. Do 31 grudnia 2011 r. Badanie podatności na standardowy panel 15 środków przeciwdrobnoustrojowych zostało przeprowadzone przez National Antimicrobial. System monitorowania oporu.12
Stanowi i lokalni urzędnicy zdrowia publicznego przeprowadzili wywiady z pacjentami lub ich opiekunami, używając serii standardowych kwestionariuszy opracowanych przez Centers for Disease Control and Prevention (CDC), państwowe i lokalne departamenty zdrowia oraz NPIP. Kwestionariusze dotyczyły choroby klinicznej, kontaktu z żywym drobiem w ciągu tygodnia poprzedzającego wystąpienie choroby, szczegółów związanych z zakupem drobiu, wiedzy pacjenta lub opiekuna na temat przenoszenia salmonelli oraz stopnia, w jakim pacjent lub opiekun został poinformowany na czas zakupu o ryzyku nabycia salmonelli z żywego drobiu. Ponieważ informacje dostępne w ciągu 8 lat dochodzenia ewoluowały, zadano dodatkowe pytania pacjentom. Analizy bazy danych zostały przeprowadzone przez personel CDC. Wszyscy uczestnicy badania (pacjenci lub opiekunowie) wyrazili ustną zgodę.
Ankieta w sklepach pasz dla rolnictwa w Nowym Meksyku
W marcu 2006 r. Przeprowadziliśmy ankietę wśród przedstawicieli sklepów paszowych dla zwierząt w Nowym Meksyku, które sprzedawały w tym roku młode sztuki drobiu. Wybrano Nowy Meksyk, ponieważ miał dużą liczbę przypadków, a także środki dostępne na wsparcie działań dochodzeniowych. Sklepy zidentyfikowane w wyszukiwaniu internetowym zostały losowo wybrane na rozmowę osobową lub telefoniczną. Standaryzowany kwestionariusz dotyczył źródła żywego drobiu, wielkości sprzedaży żywych drobiu, obsługi i warunków higienicznych drobiu w sklepie, wiedzy na temat ryzyka przeniesienia salmonelli z drobiu na człowieka oraz edukacji klientów na temat tego ryzyka.
Badanie śladu zwrotnego
Informacje dostarczone przez pacjentów zostały wykorzystane do prześledzenia młodego drobiu zakupionego w punktach sprzedaży detalicznej w wylęgarni wysyłkowej
[patrz też: września dyżury aptek, asumin, stomatologia chorzów ]