Trzech pacjentów z pełnym przeszczepem twarzy

W przeciwieństwie do konwencjonalnej rekonstrukcji, transplantacja twarzy ma na celu korektę poważnych deformacji podczas jednej operacji. W 2011 r. Informujemy o trzech pacjentach, którzy w 2011 r. Otrzymali pełnozakresowe przeszczepy w operacjach, które miały na celu przywrócenie funkcji poprzez zastosowanie wszystkich głównych dostępnych nerwów ruchowych i czuciowych. Wyliczamy wyzwania techniczne i powikłania pooperacyjne oraz ich postępowanie, w tym pojedyncze epizody ostrego odrzucenia u dwóch pacjentów. Po 6 miesiącach obserwacji wszystkie przeszczepy twarzy przeżyły, poprawiono wygląd twarzy i funkcję, a glikokortykosteroidy zostały z powodzeniem wycofane u wszystkich pacjentów.
Wideo
Ruchliwość twarzy po pełnym transplantacji twarzy. (00:39)
Przeszczepienie twarzy jest pojedynczą, złożoną operacją mającą na celu przekształcenie poważnie zdeformowanych cech do prawie normalnego wyglądu i funkcjonowania przy użyciu technik, których nie można porównać z konwencjonalną chirurgią plastyczną1. Od 2005 r. 18 pacjentów otrzymało przeszczep z obiecującymi wynikami.2 -7 Większość przeszczepów twarzy została zaprojektowana w celu przywrócenia wad częściowych; transplantacje całego ciała obejmują czoło, powieki, nos, usta, podbródek i policzki, 8,9, z kością lub bez niej. Przeszczepienie całej twarzy uznano za prawie niemożliwe ze względu na złożoność podaży krwi, a także etyczne, psychologiczne i społeczne implikacje. Nasze pierwsze doświadczenia w transplantacji pełnotwarzowej przedstawiamy trzem pacjentom.
Pacjenci
Wszyscy pacjenci wyrazili pisemną świadomą zgodę na udział w badaniu klinicznym (numer ClinicalTrials.gov, NCT01281267) w celu przeszczepienia twarzy, zgodnie z zatwierdzeniem przez komitet ds. Badań ludzkich w Brigham and Women s Hospital oraz przez Army Medical Research and Materiel Command Human Research Protection Office.
Tabela 1. Tabela 1. Wybrane cechy dawców i pacjentów. Rycina 1. Ryciny 1. Zdjęcia trzech pacjentów przed transplantacją oraz natychmiast i kilka miesięcy po operacji. Pokazano wygląd przedoperacyjny (lewa kolumna), natychmiastowy wygląd pooperacyjny (środkowa kolumna) i wygląd po operacji (prawa kolumna) po 4 miesiącach (pacjent 1), 3 miesiące (pacjent 2) i 2 miesiące (pacjent 3). Wszyscy pacjenci wyrazili pisemną zgodę na publikację swoich zdjęć.
Wszyscy pacjenci byli oceniani przez nasz zespół interdyscyplinarny przed uczestnictwem.10, 11 Ich historie medyczne zestawiono w Tabeli 1. Fotografie przedtrzonowców przedtransplantacyjnych pokazano na Figurze 1, a zdjęcia profilu przedramienia przedstawiono na Figurze w Dodatkowym Dodatku, dostępnym z pełnym wynikiem. tekst tego artykułu pod adresem.
Po szerokiej dyskusji na temat wskazań, ryzyk i korzyści, które obejmowały wkład pracownika etyki, wybrano leczenie za pomocą transplantacji pełnej twarzy przez wszystkich trzech pacjentów, próbując poprawić funkcjonowanie i wygląd
[hasła pokrewne: belimumab, wagi apteczne, młyny kulowe ]