Trzech pacjentów z pełnym przeszczepem twarzy AD 4

Pacjent 2 był leczony wankomycyną, lewofloksacyną i miał ekstrakcję dwóch zębów. Po 3 miesiącach Pacjent 2 miał powrót czucia w czole i podbródku oraz powrót ruchu warg wraz z przywróceniem estetyki twarzy.
Pacjent 3
Pacjent 3 otrzymał 20 jednostek upakowanych erytrocytów. Ta utrata krwi była oczekiwana ze względu na zakres połączonej operacji. W drugim dniu rozwinęło się zapalenie płuc wywołane przez wstrząs septyczny, który powodował nieodwracalne zmiany niedokrwienne i stopniową zakrzepicę obu przeszczepionych kończyn górnych. Pomimo prób uratowania z dobutaminą, antykoagulacją i blokami splotu ramiennego, alloprzeszczepy kończyny górnej usunięto w dniu 5, zachowując własny prawy kciuk pacjenta. W 30 dniu pacjent poddano tomotomii komputerowej szczękowo-twarzowej w celu oceny powiększenia węzłów chłonnych. Przeprowadzono trójwymiarową rekonstrukcję czaszkowo-twarzową w celu oceny niedrożności szczęki i żuchwy (ryc. 6 w dodatkowym dodatku). W 54 dniu rumień i obrzęk spowodowały rozpoznanie ostrego odrzucenia (ryc. 7 w dodatkowym dodatku), co zostało potwierdzone na biopsji (odrzucenie 2. stopnia) (ryc. 8 w dodatkowym dodatku). Epizod z powodzeniem był leczony pulsowym metyloprednizolonem w dawce 500 mg dziennie przez 3 dni. Po 2 miesiącach pacjent był w stanie oddychać przez nos i usta (Tabela 2).
Po 3 miesiącach nastąpił nawrót czucia w przeszczepie wraz z przywróceniem estetyki twarzy (ryc. i ryc. 11 w dodatkowym dodatku). W tym momencie nie było powrotu funkcji motorycznej.
Dyskusja
Przeszczepienie twarzy jest wyjątkowym wyzwaniem chirurgicznym, immunologicznym i etycznym. Nasza operacyjna strategia wykorzystuje wszystkie główne nerwy ruchowe i czuciowe, aby zapewnić stopniowy zwrot proprioceptywny w miarę powrotu przeszczepu, ułatwiając korową integrację nowej twarzy. Nasze wysiłki zmierzające do przeprowadzenia neurorrhronii motorycznych jak najbliżej efektora wydają się skutkować ukierunkowanym reinerwacjaniem.
Uważano, że same naczynia twarzowe nie mogą perfundować całej twarzy i przedniej czaszki, a powierzchowne naczynia skroniowe muszą być zawarte w alloprzeszczach pełnotwarzowych, 13-15 powikłanych i przedłużających regenerację alloprzeszczepów w sposób istotny. Ponadto zalecono odreczenie ślinianek przyusznych w celu uniknięcia uszkodzenia nerwu twarzowego, kosztem nadmiernej objętości po bokach twarzy, 7 o ile nie wykonano powierzchownej wycięcia przyotrzewnego u biorcy.16 Przeprowadziliśmy pełne przeszczepienie allograftu przez planowane, uproszczone zaopatrzenie w naczynia kierowane precyzyjnym mapowaniem naczyń u biorcy.17,18 Odzysk twarzy przeprowadzono w czasie poniżej 4 godzin we wszystkich trzech przypadkach
[podobne: plastyka krocza, usuwanie blizn potrądzikowych, borówka amerykańska sadzonki ]

Powiązane tematy z artykułem: borówka amerykańska sadzonki plastyka krocza usuwanie blizn potrądzikowych