Rozdzielczość fenotypów choroby wynikająca z Multilocus Genomic Variation ad 6

Dolne i górne granice pola wskazują pierwszy i trzeci kwartyl, pasek wewnątrz pola oznacza medianę, a T oznacza minimum i maksimum lub 1,5-krotność przedziału międzykwartylowego (którakolwiek wartość była mniejsza). Na podstawie ocen klinicznych, fenotypy mieszane u pacjentów z podwójną diagnozą można podzielić na dwie główne kategorie: odrębne fenotypy, w których poszczególne cechy fenotypowe można jednoznacznie przypisać tylko jednej z dwóch diagnoz i zachodzących na siebie fenotypów, przy czym cechy fenotypowe można przypisać do jednej z diagnoz (ryc. 3). Postawiliśmy hipotezę, że obiektywna, obliczeniowa analiza podobieństwa fenotypowego może być użyta do ilościowego rozróżnienia odrębnych i zachodzących na siebie fenotypów. Opracowaliśmy fenotypowy wynik podobieństwa, aby obiektywnie obliczyć stopień nakładania się dwóch zestawów fenotypów chorobowych. Wynik podobieństwa obliczono za pomocą symetrycznej metody Resnika (patrz sekcja S4 w dodatkowym dodatku) dla każdej z 80 par diagnoz choroby, dla których obie choroby w internetowej bazie danych Mendelian Inheritance in Man (OMIM) (www.omim.org) zostały odwzorowane na Ontologię Ludzkiego Fenotypu (http://human-phenotype-ontology.github.io) (Rysunek 4A i Tabela 1). 17-19 CNV przypisane do pojedynczego genu choroby zostały włączone do tej analizy. Pary chorób o najniższych wynikach (.0,01) obejmowały transpozycję wielkich tętnic (OMIM 608808) i zależne od X, syndromiczne, upośledzenie umysłowe typu Turnera (OMIM 300706) (pacjent 72) i zespół Coffina-Sirisa (OMIM 135900). ) i niedrobnokomórkowej niedokrwistości hemolitycznej (OMIM 300908) (Pacjent 61). Natomiast pary chorób o najwyższym fenotypowym podobieństwie (> 0,60) to zespół Coffina-Sirisa (OMIM 135900) i zespół Wiedemann-Steiner (OMIM 605130) (pacjent 4) i dwa typy encefalopatii padaczkowej (OMIM 613720 i OMIM 614558) (pacjent 27).
Aby ocenić, czy obiektywna ocena podobieństwa fenotypowego może ściśle modelować subiektywną, kliniczną ocenę fenotypową człowieka, dwóch naukowców-lekarzy (dwóch pierwszych autorów) niezależnie przypisało wszystkim pacjentom dwie diagnozy molekularne do odrębnych lub pokrywających się kategorii po dokonaniu przeglądu fenotypowego funkcje, które zostały dostarczone w bazie danych OMIM dla każdej choroby (Tabela 1). Uważano, że pacjenci mają zachodzące na siebie fenotypy, jeżeli jedna lub więcej cech fenotypowych została zgłoszona w OMIM jako związana z obydwoma diagnozami molekularnymi; pacjenci, u których nie występowały żadne cechy fenotypowe między diagnozami molekularnymi zostały skategoryzowane jako mające różne fenotypy. Naukowcy z lekarzy nie byli świadomi wyników opisanych powyżej obliczeniowych fenotypowych analiz podobieństwa. Dla 77 z 92 pacjentów (83,7%) z podwójnymi diagnozami, którzy zostali włączeni do analizy, przypisania kategorii były zgodne między dwoma naukowcami-lekarzami. Rozbieżności zostały rozwiązane dzięki wspólnemu przeglądowi diagnoz molekularnych i ich odpowiednich wpisów OMIM dla każdego przypadku. Następnie, wyniki fenotypowego podobieństwa wykreślono według kategoryzacji klinicznej dokonanej przez lekarzy; średni (. SD) wskaźnik podobieństwa fenotypów wynosił 0,39 . 0,13 (SE, 0,024) dla nakładających się rozpoznań, w porównaniu z 0,20 . 0,12 (SE, 0,018) dla różnych diagnoz (ryc. 4B)
[hasła pokrewne: porady psychologiczne, psychoterapeuta Wrocław, psychoterapia warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: porady psychologiczne psychoterapeuta Wrocław psychoterapia warszawa