Opieka psychiatryczna pacjenta medycznego

Ten główny podręcznik będzie standardowym punktem odniesienia w psychiatrii medycznej. Jest rozszerzoną i zmienioną wersją wcześniejszych Zasad Psychiatrii Medycznej, ze zmianą tytułu, która zapewnia dokładniejsze odzwierciedlenie tematu niż jego poprzednik. Cele tej książki są jasne: przedstawić aktualny przegląd psychiatrii konsultacyjnej i interfejsu psychiatrii z medycyną i chirurgią. Książka jest podzielona na siedem części. Pierwsza część, dotycząca zasad psychoterapeutycznych, zawiera rozdziały dotyczące ogólnych zasad, terapii rodzinnej i terapii grupowej, wszystkie w odniesieniu do pacjentów cierpiących na choroby. W kolejnej części omówiono ogólne zagadnienia diagnozy i leczenia, a także rozdziały dotyczące depresji, samobójstw, nadużywania alkoholu i narkotyków, intensywnej opieki medycznej, sztucznych zaburzeń i malingów oraz leczenia ostrego i przewlekłego bólu. Sekcja poświęcona neuropsychiatrii obejmuje testy, demencje i delirium, zaburzenia snu i uszkodzenie mózgu. Powikłania psychiczne i następstwa wielu chorób opisano poniżej, w dużej mierze wyznaczone zgodnie ze specjalnością medyczną. Podobny, ale znacznie krótszy fragment dotyczący chorób wymagających leczenia chirurgicznego, zabiegów chirurgicznych i traumy. Istnieje krótka sekcja poświęcona medycynie behawioralnej, z przeglądem strategii, a następnie omówienie zastosowania tych strategii w leczeniu palenia i otyłości. Książka kończy się krótkim rozdziałem dotyczącym zagadnień kryminalistycznych.
Większość rozdziałów zapewnia doskonały przegląd złożonych tematów, z bardzo dobrą i dostępną informacją. Farmakologia jest szczególnie dobrze chroniona. Szczególnie podobały mi się części dotyczące przewlekłych zespołów bólowych, stosowania benzodiazepin, psychiatrycznych aspektów dializy nerek, zespołu stresu pourazowego jako następstwa oparzeń, oparzeń u dzieci oraz chorób oczu i urazów u dzieci. Rozdziały dotyczące samobójstw, niepokoju, badań laboratoryjnych i oceny hormonalnej, raka, endokrynopatii i dermatologii są znakomite. Obszerna tabela w rozdziale na temat psychofarmakologii będzie pomocna dla wielu czytelników. Rozdział poświęcony ocenie neurologicznej, testom i neuropsychologii zasługuje na szerokie grono czytelników, z bardzo dobrymi działami poświęconymi elektroencefalografii i neuropsychologii. Ten rozdział mógłby zostać rozszerzony na trzy rozdziały. Rozdział dotyczący chorób sercowo-naczyniowych zawiera doskonałą tabelę na temat odpowiednich leków i ich negatywnych skutków. Istnieje również dobra dyskusja na temat znieczulenia. Wiele w tej książce obejmuje zarówno bardzo dobre, jak i wyjątkowe.
Istnieją jednak pewne negatywne aspekty. Niemal nie ma tła historycznego dla podejść do psychiatrii konsultacyjnej, informacji, które, jak sądzę, pomogłyby zintegrować odmienne części książki. Sądzę, że możliwa rola psychiatrii w leczeniu medycznym i chirurgicznym może być jaśniej określona, a bardziej czytelne rozróżnienie między konsultacjami i zarządzaniem byłoby pomocne dla wielu czytelników. Można by dołożyć większych starań, aby rozróżnić różne objawy i zespoły oraz choroby opisane w podręczniku diagnostyki i statystyki zaburzeń psychicznych (wydanie trzecie, poprawione) i określone przez autora.
Indeks jest słaby
[więcej w: jelito biodrowe, jelito ślepe, gojnik cena ]