Obniżenie stężenia cholesterolu u pacjentów z ryzykiem pośrednim bez choroby sercowo-naczyniowej

Poprzednie badania wykazały, że stosowanie statyn w celu obniżenia poziomu cholesterolu zmniejsza ryzyko zdarzeń sercowo-naczyniowych u osób bez chorób sercowo-naczyniowych. W badaniach tych uczestniczyły osoby z podwyższonym poziomem lipidów lub markery stanu zapalnego, w których uczestniczyły głównie osoby rasy białej. Nie jest jasne, czy korzyści ze statyn można rozszerzyć na pośrednią grupę ryzyka, zróżnicowaną etnicznie bez chorób sercowo-naczyniowych. Metody
W jednym porównaniu z próbą czynnikową 2 na 2 losowo przydzieliliśmy 12 705 uczestników w 21 krajach, którzy nie mieli choroby sercowo-naczyniowej i byli na średnim poziomie ryzyka otrzymywania rozuwastatyny w dawce 10 mg na dobę lub placebo. Pierwszym wynikiem leczenia było zgon z przyczyn sercowo-naczyniowych, niezakończonego zgonem zawału mięśnia sercowego lub udaru nieinwazyjnego, a drugi wynik leczenia wtórnego obejmował dodatkowo rewaskularyzację, niewydolność serca i reanimowane zatrzymanie krążenia. Mediana okresu obserwacji wyniosła 5,6 lat.
Wyniki
Ogólny średni poziom cholesterolu o niskiej gęstości lipoprotein był o 26,5% niższy w grupie rozuwastatyny niż w grupie placebo. Pierwszy wynik leczenia pierwotnego wystąpił u 235 uczestników (3,7%) w grupie rozuwastatyny iu 304 uczestników (4,8%) w grupie placebo (współczynnik ryzyka 0,76, przedział ufności 95% [CI], 0,64 do 0,91, p = 0,002) . Wyniki drugiego wyniku coprimary były zgodne z wynikami dla pierwszego (występującego u 277 uczestników [4,4%] w grupie rozuwastatyny iu 363 uczestników [5,7%] w grupie placebo, współczynniku ryzyka, 0,75, 95% CI, 0,64 do 0,88, P <0,001). Wyniki były również zgodne w podgrupach zdefiniowanych według ryzyka sercowo-naczyniowego na początku badania, poziomu lipidów, poziomu białka C-reaktywnego, ciśnienia krwi i rasy lub grupy etnicznej. W grupie rosuwastatyny nie było nadmiaru cukrzycy lub nowotworów, ale był nadmiar zabiegu usunięcia zaćmy (u 3,8% uczestników, w porównaniu z 3,1% w grupie placebo; p = 0,02) iu objawów mięśniowych (w 5,8% uczestników, w porównaniu z 4,7% w grupie placebo, P = 0,005).
Wnioski
Leczenie rosuwastatyną w dawce 10 mg na dobę powodowało znacznie mniejsze ryzyko zdarzeń sercowo-naczyniowych niż placebo w pośredniej grupie ryzyka, zróżnicowanej etnicznie, bez choroby sercowo-naczyniowej. (Finansowane przez Canadian Institutes of Health Research i AstraZeneca; HOPE-3 ClinicalTrials.gov number, NCT00468923.)
Wprowadzenie
Choroby sercowo-naczyniowe powodują 18 milionów zgonów rocznie na całym świecie i podobną liczbę niekrytycznych zdarzeń sercowo-naczyniowych.1 Podwyższone poziomy cholesterolu lipoprotein o niskiej gęstości (LDL) odpowiadają za około połowę związanego z populacją ryzyka zawału mięśnia sercowego2 i około jednej czwartej ryzyka niedokrwiennego udar.3 W poprzednich badaniach wykazano, że obniżenie stężenia cholesterolu LDL statynami zmniejsza ryzyko chorób sercowo-naczyniowych, ale większość pacjentów biorących udział w tych badaniach ma chorobę naczyniową, podwyższony poziom lipidów, podwyższone markery stanu zapalnego, nadciśnienie lub cukrzycę. 4,5 Związek między poziomem cholesterolu LDL a chorobą sercowo-naczyniową jest oceniany i nie ma udokumentowanego progu.2,3 Jednak rola obniżania poziomu cholesterolu LDL u statyn w prewencji pierwotnej zdarzeń sercowo-naczyniowych u osób bez chorób sercowo-naczyniowych, niezależnie od poziomu lipidów , markery stanu zapalnego, stan nadciśnienia lub stan cukrzycy, nie były es ustawione.
Chociaż 80% globalnego obciążenia chorobami układu krążenia występuje w krajach o niskim i średnim dochodzie, większość badań przeprowadzono w Ameryce Północnej lub Europie i dotyczą głównie białych osób.4 Wzorzec dyslipidemii może się różnić w zależności od rasy lub rasy Uważa się, że grupy 6 i osoby azjatyckie są bardziej narażone na niekorzystne skutki stosowania statyn niż osoby białe7. Dlatego przeprowadziliśmy próbę oceny zapobiegania wypadkom serca (HOPE) -3, która była dużą próbą oceniającą długi okres. skutki rosuwastatyny w dawce 10 mg na dobę (bez korekty dawki lub docelowych lipidów) wśród osób o różnym pochodzeniu etnicznym na sześciu kontynentach, którzy nie mieli choroby sercowo-naczyniowej i byli na pośrednim ryzyku.
Wersja próbna
Przeprowadziliśmy to pragmatyczne, wieloośrodkowe, długoterminowe, międzynarodowe, podwójnie zaślepione, randomizowane, kontrolowane placebo badanie w 228 ośrodkach w 21 krajach
[przypisy: oseltamiwir, oseltamiwir warszawa, oseltamiwir wrocław ]