Obniżenie ciśnienia krwi u osób z ryzykiem pośrednim bez choroby sercowo-naczyniowej ad 8

Po skorygowaniu o zależne od czasu rozcieńczenie regresji przez uśrednienie wszystkich pomiarów ciśnienia krwi w grupie placebo w pierwszym roku, obliczono średnie zwykłe skurczowe ciśnienie krwi wynoszące 140,9 . 11,9 mm Hg w górnej trzeciej podgrupie i 127,1 . 11,1 mm Hg w dolnej trzeciej podgrupie. Dlatego nasze dane są zgodne z hipotezą, że leczenie osób bez choroby układu krążenia, które mają skurczowe ciśnienie krwi powyżej około 140 mm Hg wydaje się być korzystne, ale leczenie nie byłoby korzystne i może być nawet szkodliwe u osób z niższą skurczową krwią. poziomy ciśnienia. Kilka metaanaliz wykazało podobne obniżenie względnego ryzyka w zakresie skurczowego ciśnienia krwi przed leczeniem, od mniej niż 130 mm Hg do ponad 180 mm Hg przy stosowaniu różnych leków, wśród osób z cukrzycą i osób bez cukrzycy, a także w różnych poziomy ryzyka, w dużej mierze na podstawie badań z udziałem pacjentów z chorobą naczyniową lub nerkową, cukrzycą lub skurczowego ciśnienia krwi powyżej 150 mm Hg w prewencji pierwotnej.5-8,17 Inne metaanalizy badań z udziałem pacjentów z cukrzycą nie zmniejszyło ryzyka wystąpienia poważnych incydentów sercowo-naczyniowych (z wyjątkiem możliwego udaru) i potencjalnej szkody u osób ze skurczowym ciśnieniem krwi przed leczeniem wynoszącym mniej niż 140 mm Hg.18,19
Brak jest wystarczających danych do podjęcia decyzji o poziomie ciśnienia krwi w celu rozpoczęcia leczenia hipotensyjnego u osób z niskim lub umiarkowanym ryzykiem sercowo-naczyniowym, u których występuje łagodne, niepowikłane nadciśnienie.20 W poprzednich badaniach większość uczestników już otrzymywało leki przeciwnadciśnieniowe przed randomizacją lub ich ciśnieniem krwi był znacznie wyższy niż nasze obecne definicje nadciśnienia stopnia21-24; poprzednie metaanalizy są również niejednoznaczne.25,26 Niepewność wokół tej ważnej kwestii znajduje odzwierciedlenie w ostatnich wytycznych USA i Europy.27,28
W tej próbie oceniano leczenie obniżające ciśnienie krwi za pomocą ustalonej dawki kombinacji ARB i tiazydu, w stosunkowo niskich dawkach, u osób o pośrednim ryzyku, u których nie występowała choroba sercowo-naczyniowa, z których tylko nieliczni mieli cukrzycę lub dysfunkcję nerek i tylko około jedna piąta otrzymywała leki przeciwnadciśnieniowe przed randomizacją. Nasze dane wskazują, że w całej tej populacji nie było istotnej korzyści obniżenia ciśnienia krwi w badanym leczeniu. Jednak w jednej z trzech podgrup uczestników z niepowikłanym łagodnym nadciśnieniem tętniczym takie leczenie znacząco zmniejszyło ryzyko zdarzeń sercowo-naczyniowych.
[przypisy: Psycholog Wrocław, psycholog lublin, kurs psychoterapii ]