Obniżenie ciśnienia krwi u osób z ryzykiem pośrednim bez choroby sercowo-naczyniowej ad 7

Średnie ciśnienie krwi uczestników w punkcie wyjściowym wyniosło 138,1 / 81,9 mm Hg, około jedna trzecia uczestników miała w przeszłości nadciśnienie tętnicze, a około 22% przyjmowało leki przeciwnadciśnieniowe. W porównaniu z placebo, aktywne leczenie wiązało się z nieznacznie większym ryzykiem objawowego niedociśnienia, zawrotów głowy i zawrotów głowy, ale nie do omdlenia, zaburzeń czynności nerek lub innych działań niepożądanych. Działanie kontrolujące ryzyko sercowo-naczyniowe u chorych na cukrzycę (ACCORD) i skurczowe ciśnienie krwi (SPRINT )15,16 jest podobne do badania HOPE-3, ponieważ obejmowało również uczestników ze średnim skurczowym ciśnieniem krwi, które uznano za -normalny zakres. Ryzyko uczestników było jednak znacznie wyższe w tych dwóch próbach według projektu (roczne wskaźniki zdarzeń w grupie kontrolnej 2,1% w badaniu ACCORD i 2,2% w badaniu SPRINT vs. 0,8% w przypadku pierwszego wyniku leczenia i 0,9% w przypadku drugi wynik coprimary w próbie HOPE-3). W badaniach tych zastosowano kompleksowe podejście do leczenia, co spowodowało większe obniżenie ciśnienia krwi niż obserwowano w badaniu HOPE-3, ale także w wyższym odsetku zdarzeń niepożądanych.
Biorąc pod uwagę dane z badań ACCORD i SPRINT, 15,16, nie możemy całkowicie wykluczyć, że większe obniżenie ciśnienia krwi mogło być bardziej skuteczne w badaniu HOPE-3. Leczenie obniżające ciśnienie krwi Trialists Collaboration wykazało 18% mniejsze ryzyko wystąpienia poważnych incydentów sercowo-naczyniowych u osób o porównywalnym wyjściowym ryzyku (5-letnia częstość zdarzeń w grupie placebo, 6,5%) przy obniżeniu ciśnienia krwi o 4,6 / 3,0 mm Hg od wartości początkowej, ale ze skurczowym ciśnieniem krwi wynoszącym 155 . 21 mm Hg w punkcie wyjściowym.8 Zatem wyższe skurczowe ciśnienie krwi na początku badania może być decydujące dla określenia, czy małe obniżenie ciśnienia krwi zmniejsza ryzyko.
Istniały znaczące tendencje w kierunku niższego ryzyka zdarzeń o wyższym skurczowym poziomie ciśnienia krwi dla dwóch wyników leczenia i dla pierwszego wyniku wtórnego, z ryzykiem nominalnie istotnie niższym o 24 do 28% w podgrupie dla górnej jednej trzeciej skurczowej krwi ciśnienie (> 143,5 mm Hg, średnia, 154,1 . 8,9 mm Hg). W przeciwieństwie do tego, nie zaobserwowano żadnej korzyści u uczestników, którzy mieli wyjściowe skurczowe ciśnienie krwi wynoszące 143,5 mm Hg lub mniej i sugestię uszkodzenia dla osób w podgrupie trzeciej trzeciej (.131.5 mm Hg, średnia, 122,2 . 7,5 mm Hg). Wzorzec dla udaru różnił się, bez żadnej heterogeniczności w trzech podgrupach, które zostały zdefiniowane zgodnie z wartością skurczowego ciśnienia wyjściowego. Różnice ciśnienia krwi pomiędzy grupami badanymi były podobne we wszystkich trzech podgrupach skurczowego ciśnienia krwi. Dlatego obserwowane wyniki podgrup nie są związane z różnicami w wielkości obniżania ciśnienia krwi, ale raczej z różnicującym efektem u uczestników przy różnych wyjściowych poziomach ciśnienia krwi. Chociaż każda analiza podgrupy powinna być interpretowana z ostrożnością, analiza według trzeciej części skurczowego ciśnienia krwi była oparta na hipotezach i została wcześniej określona, a korzyści były spójne we wszystkich uprzednio określonych wynikach i wydają się wiarygodne w kontekście wcześniej raportowanych danych.
Nasze odkrycia są sprzeczne z hipotezą im niższa jest lepsza , która została wyprowadzona z badań epidemiologicznych, 3, a nasze odkrycia potwierdzają koncepcję, że zjawisko krzywej J występuje w przypadku poważnych zdarzeń sercowo-naczyniowych, innych niż udar, w tej populacji
[patrz też: psychoterapia, Psycholog Wrocław, psycholog sportu ]