Bortezomib plus melfalan i prednizon do wstępnego leczenia szpiczaka mnogiego ad

Mierzalną chorobę zdefiniowano jako obecność ilościowego białka M w surowicy lub moczu lub mierzalne plazmacytomy tkanki miękkiej lub narządu. Komisje weryfikacyjne we wszystkich uczestniczących instytucjach zatwierdziły badanie, które zostało przeprowadzone zgodnie z postanowieniami Deklaracji Helsińskiej, Międzynarodowej Konferencji w sprawie Harmonizacji oraz Wytycznych dla dobrych praktyk klinicznych. Wszyscy pacjenci wyrazili pisemną świadomą zgodę. Projekt badania i leczenie
To randomizowane (1: 1), otwarte badanie fazy 3 zostało przeprowadzone w 151 ośrodkach w 22 krajach w Europie, Ameryce Północnej i Południowej oraz Azji. Pacjenci byli rekrutowani od grudnia 2004 r. Do września 2006 r. Otrzymali dziewięć 6-tygodniowych cykli melfalanu (w dawce 9 mg na metr kwadratowy powierzchni ciała) i prednizonu (w dawce 60 mg na metr kwadratowy) w dniach do 4, samodzielnie lub w połączeniu z bortezomibem (w dawce 1,3 mg na metr kwadratowy), bolusem dożylnym w dniach 1, 4, 8, 11, 22, 25, 29 i 32 w cyklach do 4 i dni 1, 8, 22 i 29 podczas cykli 5 do 9. Planowane 54-tygodniowe leczenie odpowiadało standardowemu czasowi leczenia melfalanem-prednizonem. Randomizacja była stratyfikowana według wyjściowych poziomów .2-mikroglobuliny (<2,5, 2,5 do 5,5 lub> 5,5 mg na litr [<212, 212 do 466 lub> 466 nmoli na litr]), albuminy surowicy (<3,5 lub .3,5 g na decylitr) i regionu (Ameryka Północna, Europa lub inny region). Leczenie przerwano po wycofaniu zgody pacjenta, progresji choroby lub wystąpieniu niedopuszczalnych efektów toksycznych. Dawka melfalanu lub bortezomibu uległa zmniejszeniu, jeśli wystąpił jakikolwiek wcześniej określony hematologiczny efekt toksyczny lub niehematologiczny efekt toksyczny stopnia 3 lub 4; Ból neuropatyczny związany z bortezomibem i obwodowa neuropatia czuciowa były leczone przy użyciu ustalonych wytycznych dotyczących modyfikacji dawki.19 Pacjenci z chorobą kości ze współistniejącą szpiczakiem przyjmowali bisfosfoniany, chyba że takie leczenie było przeciwwskazane.
Pierwszorzędowym punktem końcowym był czas do progresji choroby. Pseudokreślone drugorzędne punkty końcowe obejmowały szybkość całkowitej odpowiedzi, czas trwania odpowiedzi, czas na kolejną terapię szpiczaka i całkowite przeżycie. (Dodatkowe zdefi- niowane drugorzędne punkty końcowe opisano w Dodatkowym dodatku, dostępnym wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie www.nejm.org). Badanie zostało zaprojektowane przez starszych autorów akademickich, we współpracy z Johnson & Johnson Pharmaceutical Research & Development i Millennium Pharmaceuticals. Dane zostały zebrane przez sponsorów i przeanalizowane we współpracy ze starszymi autorami akademickimi, którzy gwarantują kompletność i dokładność danych i analiz. Pierwszy projekt manuskryptu został opracowany przez starszych naukowców z pomocą redakcyjną przedstawicieli Johnson & Johnson Pharmaceutical Research & Development. Dodatkową pomoc w pisaniu zapewniali obaj sponsorzy.
Oceny
Oceniliśmy reakcję na leczenie za pomocą kryteriów Europejskiej Grupy ds. Przeszczepu Krwi i Szpiku (EBMT) 21 oraz uprzednio zdefiniowanego algorytmu komputerowego, który został zwalidowany w poprzednim badaniu.13 W analizie post hoc oceniliśmy odpowiedź, stosując algorytm do wdrożenie Międzynarodowych Równych Kryteriów Odpowiedzi dla Szpiczaka mnogiego.22 Postęp choroby został określony za pomocą kryteriów EBMT
[patrz też: więzadło żylne, okrężnica wstępująca, gojnik cena ]